Musí zemřít, aby bylo učiněno spravedlnosti za dost

Recenze Simona Krchová | 6. července 2024

Rozhodnutí čelit otázce života a smrti klade na hlavního hrdinu tíhu odpovědnosti, která přesahuje běžné lidské zkušenosti. Jeho volba bude ovlivněna nejen jeho vlastními přesvědčeními, ale také názory a emocemi těch, kteří stojí u postele nemocného.

V nejnovějším thrilleru od Sandry Brown, Druhá smrt, se setkáváme se Zachem Bridgerem, bývalým hvězdným rozehrávačem Super Bowlu, jehož život se nečekaně obrátí vzhůru nohama nečekaným telefonátem. Jeho bývalá manželka Rebecca leží v kómatu po brutálním sexuálním napadení a Zach, jako její právní opatrovník, čelí rozhodnutí, které by nikdo nechtěl dělat. Srdceryvný boj mezi osobním přesvědčením a tlakem veřejnosti ho vede k přenechání osudu Rebeccy do rukou jejích rodičů. O čtyři roky později se děj zahustí, když je Eban Clarke, muž zodpovědný za Rebečin útok, předčasně propuštěn z vězení. Kate Lennonová, neústupná státní zástupkyně, se ujímá zdánlivě nemožného úkolu – dostat Ebana zpět za mříže.

V tomto napínavém příběhu se prolínají právní zápletky a morální dilemata, když se Zach a Kate snaží najít spravedlnost v systému, který se zdá být proti nim. Příběh, který se rozvíjí kolem tragického osudu jeho bývalé ženy Rebeccy je vyprávěn s napínavým tempem a hlubokým psychologickým vhledem. Autorka nás zavádí do komplexního světa právních bitev a etických otázek, kde se osobní a veřejné hranice neustále prolínají.

Zachův boj s tíhou rozhodnutí o životě a smrti je vykreslen s citlivostí a nuancí, která čtenáře nutí zamyslet se nad vlastními hodnotami. Když se objeví možnost, že by mohl být pachatel útoku na Rebeccu, Eban, znovu postaven před soud, začíná napínavá hra na kočku a myš mezi ním, státní zástupkyní Kate Lennonovou a Zachem Bridgerem.

Autorka dokáže brilantně zachytit atmosféru napětí, která se stupňuje s každou stránkou, a přitom udržuje čtenáře v nejistotě až do posledního odstavce. Postavy jsou propracované a jejich motivace jsou uvěřitelné, což dodává příběhu autenticitu. Autorce se podařilo mistrně vykreslit portrét zvrácené mysli zločince Ebana, jako ztělesnění zla. Je zobrazen tak, že vyvolává u čtenáře silné emoce a odpor.

Příběh je obohacen o vrstvy emocionálního napětí a erotické náboje, které jsou charakteristické pro díla Sandry Brown. Celkově je kniha fascinujícím a poutavým čtením, které vás nenechá odložit ji stranou, dokud ji nedočtete do konce. V tomto příběhu se autorka dotýká témat spravedlnosti, odpuštění a lidské odolnosti, které společně tvoří příběh, jež je nemožné odložit.