Boj, kterému se každý snažil vyhnout

Recenze Eva Marešová | 24. června 2024

Nejstrašnější ze všech upírů, který je pro Saru neustálým nebezpečím, je jí na stopě. Saru už nebaví se neustále skrývat. Odmítá dál vystavovat všechny riziku jen proto, aby byla sama v bezpečí. Čeká jí jedno z nejtěžších rozhodnutí.

Sara se sice naučila své schopnosti ovládat, ale její moc stále roste. Nedá se odhadnout, jak moc se její síla bude dál vyvíjet a co vše pro ni nebude nemožné. Přece jen, nemá v sobě pouze vílí moc, která jí umožňuje uzdravovat zvířata a komunikovat s nimi. Díky své síle, dokáže i zabíjet.

V knize první pod názvem Nezdolná, Sara teprve objevovala své nadpřirozené schopnosti a musela je skrývat. Lidé kolem ní neměli tušení, že souběžně s jejich světem, existují i bytosti, které znají snad jen z televize a sci-fi. Ovšem ani Sara neměla ponětí, že ti, které považovala za nejmilejší sousedy, jsou ve skutečnosti vlkodlaci.

Nenechte se zmást. V této trilogii určitě nejsou upíři ti hodní, jako v sérii Twilight ságy. Přestože to jsou právě fanoušci Twilight ságy, kteří tuto novou sérii nejčastěji vyhledávají. Zde skutečně upíři zabíjí a nejraději ty nevinné. Jsou krutí a kdykoliv budou mít příležitost, stanete se jejich obětí.

V knize druhé, která u nás vyšla pod názvem Útočiště, se Sara skrývá u svých nových nadpřirozených přátel, aby tím ochránila nejen sebe, ale i své blízké. Veškerý svůj čas věnuje tréninku a ovládnutí svých schopností. Objevování magie a nových hranic, které pro ni však neexistují. Je zkrátka jiná, než jsou ostatní. Je jedinečná. Možná snad jediná svého druhu?

Kniha třetí, kterou máte nyní možnost číst, se jmenuje Samotářka. Sara Greyová se přestala skrývat a přestala se bát. Téměř. Rozhodla se dál se neschovávat. Nečekat, kdy nastane ten den, kdy nejvyšší upír, kterého nazývají Pán, bude mít nové informace, kde se nachází. Sama se chce vydat a čelit svému osudu. Aby zjistila, jak je možné Pána zabít, musí se však nejprve setkat se svou matkou Madeline. Bude to náročné setkání. Na matce jí nezáleží. Nezná ji a navíc Saru opustila.

Příprava na útěk z perfektně střeženého a bezpečného území by nemohla být těžší, Nikolas dal Saru střežit na každém kroku. S tím si ale Sara hravě poradí. Jenže je tu další problém. Jordan. Nenechá svou kamarádku odejít samotnou, i kdyby jí to mělo stát život. Plus tu máme ještě ta dvě nevyzrálá vlkodlačí štěňata, která budou Saru následovat, ať půjde kamkoliv. Jsou přece prakticky rodina.

Na tajnou misi se tak vydává Sara společně s Jordan, Rolandem a Peterem. Jak dlouho může trvat Mohirům, než zjistí, že se vypařila? Pro Nikolase bude hračka Saru najít. Snadno vycítí, kam se mohla vydat. O to těžší bude za sebou mazat stopy a svést je z cesty. I tak se bude muset snažit nějak spojit se svými nejbližšími. Nemůže je nechat žít ve strachu a nevědomosti, co se to vlastně děje. Nebudou z toho zrovna skákat radostí. Pána ještě nikdo neporazil. Jak by se to mohlo podařit Saře?

Svět dobra a zla nemusí být vždy černobílý. I démon může být vlastně milý „chlapík“, který druhému nabídne pomoc. I když zpravidla s vlkodlaky, natož pak s lovci, démoni nikdy nespolupracují. Říká se to tak. Pokud bude Sara hodně přesvědčivá, možná se bude divit, co všechno je ve skutečnosti možné a kam až lze zajít ve svých požadavcích.

Kniha plná upírů, víl, vlkodlaků, pekelných psů, démonů apod. vás uchvátí od první stránky. Příběh se rychle odvíjí a nenechá vás odechnout až dokud nedočtete celý příběh. Dobrodružství pokračuje, a i když si budete přát, aby Sara nebyla tak tvrdohlavá a setkala se se svým sexy přítelem Nikolasem, budete si muset počkat.

Autorka knihy, Karen Lynch, má očividně nadání pro psaní fantasy románů. Její série čítá osm dílů, a tak můžeme jen netrpělivě vyhlížet, kdy u nás vyjdou další tituly této série. Sama si určitě nenechám ujít ani jeden. Ale i kdybyste přečetli pouze jediný z celé série, věřte, že neuděláte chybu. Postavy, které si zkrátka musíte zamilovat, vás provedou úžasným příběhem plným emocí, napětí, vzrušení a perfektně propracovaného děje. Vždyť magie je všude kolem nás.

Eva Marešová