Recenze knihy Včelí královna

Recenze Barbora Cirklová | 12. května 2024

V dnešní recenzi se podíváme na knihu Včelí královna, kterou napsala Ciara Geraghty. Pojďte se na ni se mnou podívat.

Kniha Včelí královna mi připomněla styl psaní Haliny Pawlowské. A taky trochu Bridget Jonesovou a další knížky, kde hlavní hrdinka rozebírá svůj život a své pocity vtipným sebekritickým a občas i sarkastickým způsobem. Skvěle vybrané téma je menopauza, o které se přiznám, že toho vím jen velmi málo.

Každopádně téma super, způsob psaní sympatický, knížka čtivá, místy mě skutečně pobavila. A líbí se mi i obálka. Na zadní straně mezi hodnoceními čtenářů je výraz “svižné a milé”, z čehož mohu souhlasit s milé, ale ne zvlášť se svižné. Ony tyhle sebezpytující knihy bývají málokdy úplně svižné, ale to ničemu nevadí. Děj není nijak komplikovaný, autorka Agatha, která píše o čarodějnicích, prochází menopauzou a dostaví se u ní tvůrčí blok. Její lékařka jí doporučí psát si deník, a tak celá kniha Včelí královna je vlastně autorčiným deníkem. Agatha popisuje, jak potřebuje psát, ale nemůže, protože inspirace nepřichází. Na jedné akci, na kterou je s dalšími autory pozvaná, vybuchne a mluví o menopauze, a jak je to s ní těžké. V tom okamžiku se strhne vlna solidarity a začnou se ozývat další ženy, které si prochází tím samým. Zatímco Agatha začíná být na roztrhání jako “modelka na menopauzu”, inspirace ke psaní se stále ne a ne objevit. Zato u ní doma se stále něco děje. S jejím manželem, syny i otcem, který nabírá druhý dech s novou přítelkyní…

Agatha postupně popisuje nejrůznější příznaky menopauzy, jako je mozková mlha, mrzutost, návaly horka či žárlivost. Na konci se Agatha potýká se žárlivostí v situaci, která vyústí v, pro mě upřímně, zcela nepřekvapivé rozuzlení.

Knížka Včelí královna je zábavná, skvělá oddychovka, která vás nenápadně seznámí s tím, jaké je to být v menopauze.

Barbora Cirklová

Ciara Geraghty