Chce 20 obětí…Podaří se mu jeho děsivý plán?

Recenze Markéta Pospíšilová | 2. května 2024

Autorka špičkového bestselleru Kopírák má na kontě další brutální thriller, ze kterého vás bude pekelně mrazit.

Na skládce odpadu se najde pět těl v různých stádiích rozkladu. Pět lidí, kteří dříve byli osobnostmi, někoho milovali a někdo miloval je. Nyní jsou jen pouhou prázdnou schránkou bez duše. Někteří z nich posloužili jako potrava pro zvířata a některé děsivě znetvořil sám zabiják. Jsou různého věku i pohlaví. To, co je spojuje, jsou čísla. Nad každou obětí je stejným zeleným sprejem nastříkáno číslo od 16 do 12. Každý z přítomných ví, co to znamená. Vrah odpočítává… A toto je bohužel teprve začátek.

Policejní vyšetřování se rozbíhá. Obchůzky po domech, hledání svědků, kamerové záznamy… Každý z detektivů pracuje na sto procent, ale jediná osoba, která si všimne podstatných detailů je Romilly, bývalá žena hlavního vyšetřovatele Adama Bishopa.

Ona dobře zná toho, kdo v minulosti také odpočítával. On je však za své skutky potrestán. Byl chycen a uvězněn na doživotí ve státní věznici. Je možné, aby ho někdo napodoboval?  Chtěl se mu vyrovnat? Uctíval ho? Či za těmi hnusnými činy stojí zase jen on? Ale jak…? Nebo o nich alespoň ví víc, než tvrdí?

Zadívá se do dálky, ponořen do vzpomínek. “Než jsem tam dorazil, ty holky už odvezli, ale působilo to hrozně, i když tam nebyly. Člověk málem cítil jejich strach, bylo to živočišné. Ve vzduchu viselo něco hustého lepkavého. Když jsem přijel domů, dal jsem si sprchu a pak to hned zopakoval a dopřál si ještě jednu. Na člověka se to nalepilo. Smrt. Co všechno musely ty ubohé ženy …co všechno musely protrpět.”

Zadívá se na Adama přivřenýma očima. “Jestli si myslíte, že s těmi posledními úmrtími má něco společného, tak to nejspíš bude pravda. Ať se to zdá sebevíc nepravděpodobné nebo podivné.” Rozhodně se nakloní v křesle a tváří se velice vážně. “Ten člověk je ďábel,” prohlásí. “Vyslanec pekla.”

Hon na šíleného zabijáka je rozjetý. Policisté pracují dnem i nocí, a přesto má před nimi stále náskok. Jeho činy jsou čím dál brutálnější a krvavější. Navíc začnou být pro detektivy velmi osobní, nejednomu z nich zničí život. Je to závod s časem a pomatenou myslí. Nikdo netuší proč, ale díky odpočítávání je všem jasné, že v plánu je 20 obětí a tomu se musí zabránit.

Autorce se povedl další příběh, od které se nebudete moci odtrhnout a zvládnete ho přečíst na jeden zátah. Krátké kapitoly, které končí ve chvíli největšího napětí, vás nenechají jen tak knihu odložit a jít v klidu spát, aniž byste věděli, co bude dál…Musíte, prostě musíte to dočíst i když už jsou dvě hodiny ráno. Opravdu brutální thriller jen pro silný žaludek. Ale pokud klidné romantické příběhy nejsou nic pro vás a raději v knihách preferujete napětí, hon na šílené psychopaty a mrazení po celém těle, je tato kniha přesně pro vás.  I přesto ji doporučuji nečíst při obědě ani si k ní nedávat kafe. Je to síla.

Markéta Pospíšilová

Sam Holland
339 Kč