Co se skrývá ve sklepě za zamčenými dveřmi?

Recenze Simona Krchová | 4. dubna 2024

Zakázané ovoce chutná nejlépe, to ví každý. Nora, hlavní postava knihy Za zamčenými dveřmi, to poznala na vlastní kůži. Od dětství ji lákalo to, co jí bylo odepřeno.

V knize Za zamčenými dveřmi, která vás vtáhne do svého napínavého příběhu, se autorka pohybuje mezi dvěma časovými liniemi. V současnosti sledujeme hlavní hrdinku, která se snaží vyrovnat s minulostí a zároveň řeší zapeklitou záhadu ve svém okolí. V druhé lince nás autorka vrací o dvacet šest let zpět, kdy se odehrál osudový incident, který ovlivnil celý další život hlavní hrdinky. Jak se tyto dvě linie propojí a co se skrývá za tajemstvím, které trápí hlavní hrdinku? To se dozvíte v této chytlavé knize, která vás nepustí ani na chvíli.

Nora Davisová je skvělý chirurg. Spolu se svým spolupracovníkem Philipem provádí složité operace v renomované klinice a oba jsou velice úspěšní. Její život je plný práce, ale ne lásky. Nora nikdy nenašla toho pravého, ani neplánovala rodinu. Jediné, co ji spojuje s minulostí, je koktejl Old Fashioned, který si občas dopřeje v baru U Christophera, když se jí nechce jet po práci rovnou domů. Tento drink miloval i její otec. Dnes opravdu potřebuje drink jako nikdy. Je to přesně 26 let, kdy se u nich doma zastavila policie a jejího otce zatkli. Nora se s ním od té doby neviděla a snažila se zapomenout na ten strašný den.

Když byla Nora malá měla zákaz vstoupit do sklepa. Bylo to tabu, které jí otec vštípil odmalička. Co se tam dělo, zůstávalo tajemstvím. Dveře byly pokaždé zamčené. Jednoho dne však povolily a Noře pomalu došlo, že tam otec nevyrábí nábytek, jak tvrdil. Ve sklepě nebyly žádné nástroje k práci se dřevem, ale ani dřevo samotné. Ano! Nořin otec byl sériový vrah, který zabil asi třicet mladých žen. Přezdívalo se mu Handyman. Uřezával ruce svým obětem a ukládal je do truhly ve sklepě. Nora se snažila utéct od stínu svého otce, přejmenovala se, ale… Po 26 letech se objeví nová série vražd, které kopírují jeho styl. Někdo ví, kdo Nora je a chce ji usvědčit. Nora se musí bránit nejen podezření policie, ale i neznámému nepříteli, který ji chce zničit. Kdo je to a proč to dělá? A co když je to někdo z jejích blízkých?

Pokud máte rádi thrillery, které vás připraví o spánek, musíte si přečíst Za zamčenými dveřmi. Je to napínavý a strhující příběh, který vás zavede do temného světa psychologického teroru. Autorka Freida McFadden, která se proslavila loňským bestsellerem Pomocnice, vám opět nabídne nezapomenutelný zážitek plný zvratů a šokujících odhalení. Za zamčenými dveřmi je kniha, kterou nebudete chtít pustit z ruky a která vás donutí přemýšlet o tom, co se skrývá za zdánlivě dokonalým životem.

Freida McFadden