Přichází lovestory s hodně velkou kapkou erotického chvění

Recenze Zuzana Erbenová | 13. března 2024

Jordan se zakouká do otce svého kluka. Je starší, vypadá skvěle a rozumí jí. Konečně někdo, s kým se cítí sama sebou. Ale co když nezůstane jen u erotických představ?

Nová kniha Penelope Douglasové skutečně umí dostát pověsti, která ji předchází. Příběh se postupně rozvíjí z milostného románku dvou mladých lidí, kteří toho spolu hodně zažili, i když je jim teprve devatenáct a postupně přechází v erotikou prodchnutou lovestory téměř zakázaného ovoce, kdy otec skoro nechtěně přebere dívku synovi.

Ale pojďme si projít úvod knihy postupně. Mladá studentka Jordan z rodiny rozvedeného alkoholika nemá moc přátel, a kromě starší sestry Cam je jejím nebližším člověkem stejně starý přítel Cole. Tomu je také devatenáct, ale na rozdíl od ní moc neví, co si počne se svým životem. Nechce studovat a žádná práce ho příliš nebaví. Nejraději tráví čas s kamarády na večírcích a nedá se na něj spolehnout.

Jordan, která naopak zažila, jaké to je být na úplném dně, se snaží něco v životě dokázat. Do rozpadlého přívěsu otce alkoholika, kterého její matka opustila, když byly Jordan a její sestra ještě malé, se už nehodlá vracet. Pracuje jako servírka v místním baru a šetří si na školné, aby mohla studovat vysokou a potom navrhovat zahrady. Má ráda pořádek, umí vařit a chová se zodpovědně.

Když ji Cole zapomene vyzvednout v noci z baru na její narozeniny, rozhodne se jít sama do kina. Tam potká sympatického chlápka, se kterým tam stráví příjemný večer. Posléze se ale ukáže, že to nebude tak jednoduché, protože ho nemůže dostat z hlavy a ke všemu je to Pike Lawson, otec jejího přítele. Navíc dostanou výpověď z pronajatého bytu a v danou chvíli je jedinou možností nastěhovat se k Pikovi do jeho domu. Jelikož žije sám, není to problém. To by ovšem přitažlivost nesměla být oboustranná.

Pike je sám překvapený, že ho mladá dívka jako Jordan přitahuje a při setkání v kině také netuší, že je to přítelkyně jeho syna. Když následně zjistí, jak se věci mají, snaží se své pocity krotit. Nechce zničit svůj velmi křehký vztah se synem, kterého po rozvodu přetáhla i pomocí různých lží na svou stranu jeho matka, ale také se nemůže zbavit ochranitelských pocitů k Jordan.

Jordan se začínají o Pikovi zdát erotické sny, a i její představy o jeho svalnatém těle, které se jí vkrádají do mysli během dne, neberou konce. Pike to má podobně a pokaždé, když se Jordan nakloní ve svých kratičkých šortkách pro něco v kuchyni, ujíždí mu fantazie až k tomu, co všechno by s ní rád provozoval.

Kniha ze začátku vůbec nebudí dojem, že z ní budete cítit takové erotické dusno a možná se i trochu červenat. Autorka umí některé situace vykreslit velmi věrně a stejně tak pocity svých postav. Příběh popisuje střídavě pohledem Jordan a pak Pika. Oba jsou dospělí a rozumní a moc dobře si uvědomují, co může vztah osmatřicetiletého muže a devatenáctileté dívky na maloměstě vzbudit za pomluvy. Jaké překážky je čekají a co všechno budou muset obětovat, to si raději přečtěte sami.

Zuzana Erbenová

Penelope Douglasová