Z popela

Recenze Andrea Šmídová | 31. ledna 2024

Příběh, jako je tento, v člověku zanechává plno pocitů. Je to příběh, který se Vám navždy vryje do paměti.

Aly Martinezová patří mezi mé oblíbené autorky. Každý z jejich románů je napsaný velmi poutavě. Velmi jsem si v minulosti oblíbila tituly Psáno s lítostí a Psáno s nadějí. Proto, když jsem zjistila, že vyšla další kniha, tentokrát s názvem Z popela, musela jsem si ji nutně přečíst.

Tato kniha se ke mně dostala před Vánocemi. V době, kdy jsem byla ve velkém presu i stresu. Hodně práce, předvánoční shon, shánění a balení vánočních dárků, pečení cukroví, návštěvy rodiny i přátel. Měla jsem pocit, že se nezastavím. Proto, když přišel večer a konečně se vše uklidnilo, lehla jsem si do postele s šálkem horkého čaje, kupou cukroví a mohla se v klidu začíst a na chvíli nemyslet na vše kolem. Tato kniha mě vtáhla do děje okamžitě. Už po přečtení prvních pár stránek jsem věděla, že to bude jedna z těch knih, kterou nechcete odložit, dokud ji celou nepřečtete. Už na začátku jsem chtěla vědět, jak celý příběh dopadne a doufala jsem, že šťastně. Musím říci, že mi tato kniha skutečně vyrazila dech.

V tomto příběhu je vše, co od takové knihy očekáváte. Napětí, láska, pocity štěstí i smutku a skvělý humor. Oblíbila jsem si všechny hrdiny, nejvíce však hlavní postavu Easona, který měl neskutečný charakter. Bree měla také dokonalé charisma, autorka dokázala postavy dokonale vylíčit, až jsem měla pocit, jako bych je skutečně znala. Vůbec jsem neodhadla, jak příběh dopadne, což miluji. Nemám ráda knihy, u kterých už po přečtení pár stránek vím, co se bude dít a nic mě nepřekvapí. Z popela je kniha, kde jsem nedokázala předpovědět téměř nic. Od srdce jsem se zasmála a ano, ukápla mi i slzička.

K této knížce se budu moc ráda vracet i za padesát let. Patří mezi skvosty v mé, již teď už dost zaplněné knihovně. Kromě samotného příběhu velmi oceňuji i obálku, která zaujme na první pohled. Když jsem procházela knihkupectvím, okamžitě jsem si jí všimla. Navíc již po přečtení anotace i Vy budete chtít mít tuto knihu doma. Doporučuji a hodnotím pěti hvězdami z pěti.

Andrea Šmídová

Aly Martinezová
259 Kč