Co tě nezabije

Recenze Andrea Šmídová | 25. ledna 2024

Aňa Geislerová patří mezi ikony českého showbysnysu. Za mě osobně je to skvělá herečka a po přečtení několika jejích knih mohu i tvrdit, že i výborná spisovatelka.

Pamatuji si dodnes, kdy jsem v knihovně objevila knihu P.S. Na první pohled mě zaujala, jak obálkou, tak anotací a už jsem ji měla ve svém košíku a ve své knihovně. Do dnes se k ní moc ráda vracím, a to samé mohu říci i o poslední z jejich knih Co tě nezabije.

Na první pohled opět skvělá obálka knihy, poutavá anotace a velmi vtipný název. Aňa Geislerová zkrátka ví, jak čtenáře na první pohled zaujmout. Když venku vidím tu hromadu sněhu, ráda si lehnu do postele s šálkem horkého čaje a krásnou, oddechovou knihou. Toto je vyloženě oddechovka, u které si čtenář odpočine, zapomene na chvíli na stres a od srdce se zasměje. Každá z deseti povídek mě velmi pobavila a četla se s naprostou lehkostí. Její povídky jsou reálné a ze života, což mě na čtení bavilo asi nejvíce. Některé příběhy jsou veselé, jiné smutné až tragikomické. U některých se člověk musí zamyslet, protože autorčiny myšlenky jsou geniální. Naprosto mě ohromila každá z deseti povídek.

Psaní jí skutečně jde na výbornou, stejně jako hraní. Umí pracovat se slovy, hrát si se čtenářovou fantazií. Knihu jsem přečetla během chviličky, čaj už sem sice měla studený, ale to vůbec nevadí. Je to ideální kniha právě na tyto dlouhé zimní večery. To, s jakou Aňa Geilerová píše povídky lehkostí a opravdovostí, je dokonalé. Jsem velice ráda, že se tato kniha dostala do mých rukou a moc si přeji, aby autorka v brzké době vydala další, podobně geniální knihu, jako je právě tato.

Je to takové pohlazení na duši, kdy si čtenář udělá čas sám pro sebe a může vyloženě relaxovat. Některé povídky již byly publikovány, ale já většinu z nich neznala, takže jsem moc ráda, že jsem si je mohla přečíst všechny v jedné knize.

Pro mě je tato knížka naprosto skvělá a nic bych jí nevytkla. Doporučuji ji každému i milovníkům kriminálních příběhů, protože kdo by občas nechtěl vypnout a jen být.

Andrea Šmídová

Aňa Geislerová