Žhavá novinka od Ali Hazelwood – tentokrát z prostředí NASA!

Recenze Tereza Englická | 19. ledna 2024

Když jsem četla Hypotézu lásky hned po vydání, byla jsem z ní nadšená. A tak nějak jsem cítila, že se z Ali Hazelwood stane moje nová oblíbená autorka. Skoro celý rok jsem čekala netrpělivě na její další knihu a pak přišla kniha Hlava plná lásky!

Opět tu máme příběh z vědeckého prostředí, tentokrát je to z prostředí NASA, kde se hlavní hrdinka Bee snaží spolupracovat se svým zapřisáhlým nepřítelem Levim, který ji nesnáší už od doktorandských let. Bee se celý svůj pracovní i soukromý život řídí heslem: „Co by udělala Marie Curie?“, což je její obrovský vzor a Bee k ní velice vzhlíží. Čeho jsem se trošičku bála, bylo to, jestli autorka nebude používat moc technických nebo vědeckých výrazů, a musím říct že ne. Ačkoliv se to točí kolem NASA a vědeckého projektu ohledně lidského mozku, tak vyloženě vědeckých výrazů tu bylo fakt málo, a navíc byly dobře zasazené do kontextu děje, aby to člověk pochopil a zároveň se necítil, že čte třeba stránku na Wikipedii nebo odborný článek.

Celý příběh se odehrává právě z pohledu hlavní hrdinky Bee. Musím říct, že takhle rychle jsem si snad u žádné knihy neoblíbila hlavní hrdinku. Tahle ztřeštěná žena s purpurovými vlasy mi svým chováním a názory padla do noty prakticky od první stránky a čas strávený s ní jsem si velice užila. Taky jsem tu knihu zhltla za dva večery! Ali nám tu předkládá naprosto skvěle napsanou romantickou knihu říznutou komediálním humorem. Budete se u čtení smát, koukat s otevřenou pusou nebo nevěřícně vrtět hlavou. Bee je svérázná a svéhlavá mladá žena, která zastává názory, že ženy se dokážou vyrovnat mužům, že ženy patří i do vědy či politiky a že muži nejsou páni tvorstva. S některými jejími názory v knize jsem souhlasila, s některými ne, to je naprosto běžné. Ale ztotožnila jsem se v jejím trošku kritickém pohledu na život. V jejím názoru, že člověk si musí svoje místo ve společnosti fakt zasloužit a že tvrdá práce za to stojí. Zkrátka – sympatická mi byla fakt už od začátku. A kupodivu ani „mužská“ hlavní postava nezaostávala v mých sympatiích, i když ty přišly o něco později. Levi je naprostý opak Bee – přísně vypadající, tichý a zároveň velitelský typ. Spousta lidí ho obdivuje. Objevil se v časopisu Forbes v jednom z žebříčků a sbírá ve vědecké akademii cenné body. A nesnáší Bee. Už od doktorandských let, kdy chodili na stejnou školu a měli spolu dělat projekt, ale Levi řekl, že s Bee pracovat nebude a odešel. Popravdě, když jsem tuhle pasáž četla, tak jsem si řekla: „Hochu, nevíš, o co přicházíš.“

Ale která postava mně v knize neskutečně bavila a trošku mě mrzelo, že nedostala trošku více prostoru, byla Beeina asistentka Rocío. Správně střelená slečna, se kterou byla hrozná sranda! A fakt mě trošku mrzelo, že její postava nebyla více popsaná, nebylo jí dáno více prostoru! Stejně jako Beeina sestra Reiko, docela bych se o ní ráda více dozvěděla.

Romantická linka je v této knize sice trochu předvídatelná, ale musím říct, že mi to vůbec nevadilo. Já jsem si příběh neskutečně užívala a hltala jsem každou další stránku. Hlavně hrdinka tam řešila více životních věcí, což mi bylo sympatické, protože celá kniha tak nebyla zaměřena jenom na jednu věc, ale řešilo se tam toho daleko více.

V knize je navíc jeden velký zvrat, u kterého když jsem k němu došla, tak jsem chvíli koukala na stránky jenom s otevřenou pusou a hlavou mi běželo: „Tak to jsem fakt nečekala!“ Nemůžu tady k tomu říct víc, aby z toho nebyl spoiler.

Zkrátka a dobře – jedná se o romantickou komedii se vším všudy (ano, myslím opravdu SE VŠÍM – i s TÍM) a já vám říkám – jděte do toho! Ta knížka je skvělá, hodně čtivá a užijete si ji!

Tereza Englická

Ali Hazelwood