Takzvaná královna historických románů přichází s další knihou!

Recenze Klára Parmová | 22. ledna 2023

Kniha Příchod vlka je nejnovější historický román z pera autorky Elizabeth Chadwickové.Tento román nás přenese do raného jedenáctého století krátce potom, co na anglický trůn usedl Vilém Dobyvatel.

Christen se ocitne v rozporu s tím, co by chtěla a s tím, co je pro ni správné. Jako žena v té době nemá téměř žádné postavení a většina mužů se k ní chová upřímně hrozně. Díky bohu má ale štěstí a najde muže, který se k ní chová lépe, než ostatní. Přijme tedy nabídku k rychlému sňatku, který je tedy napůl vynucený, ale její nový manžel se zdá milý.

Musím přiznat, že historické knihy většinou nečtu. Přijdou mi moc dlouhé, moc popisné a zkrátka nudné. Většinou v nich chybí napětí, akce a zkrátka většina toho, co přesně mají žánry, který většinou čtu. Ale Příchod vlka mě velmi mile překvapil. Od začátku mě knížka vtáhla do děje a já se přistihla, že fandím mladé Christen (a zároveň pro ni truchlím), kterou potkalo takové neštěstí. Kniha byla již od prvních stran velmi čtivá a v mnohém mi připomínala (některými prvky) fantasy či young adult. Ačkoliv je to historická kniha, je to napsané zajímavě a akce a překvapení rozhodně nechybí.

Polovina knihy uběhla jakoby nic a pak mi najednou zbýval už jen kousek knihy. Opravdu jednoduše se do knihy začtete. Má vlastně všechno, co by se od ní dalo očekávat – akci, romantiku i napětí. Pokud zrovna nemusíte historické knížky, dejte téhle šanci. Na konci najdete i stručný přehled toho, jak vypadaly události popisované v knize doopravdy a bez jakýchkoli smyšlených postav.

Takže za mě jeden velký palec nahoru. Pokud mě od Elizabeth Chadwickové zaujme ještě nějaká, asi jí dám šanci. A co vy?

Klára Parmová

Elizabeth Chadwicková