První láska zůstane navždy v srdci, ta se nezapomíná

Recenze Simona Krchová | 7. srpna 2022

Nemůžete odolat rodinným ságám? Já také ne, a proto Vám doporučuji přečíst si od německé spisovatelky Kate O´Hara knihu Město snů.

Jde o první díl rodinné ságy odehrávající se na konci 19. a na začátku 20. století v Kalifornii v San Franciscu. Bohatého rozkvétajícího města velkých možností a šancí.

Již v dětství projevovala Harriet Caldwellová, dcera váženého rejdaře Arthura Caldwella, lásku k lodím. Jejich dopravní společnost velmi dobře vydělává a tak se rodina může řadit mezi vyšší společenskou vrstvu. Harrietina otce však jednoho dne postihne mrtvice a jí nezbude nic jiného, než se stát otcovou pečovatelkou, překladatelkou a do slova jeho pravou rukou. Avšak i v jejich rodině panují intriky a problémy. Přesto všechno Harriet potká lásku, se kterou se poznala již dříve a nikdy si nemyslela, že by mezi nimi mohlo být něco víc. Mladého začínající obchodníka Franka Maynarda, který měl to štěstí a zdědil po svém bývalém zaměstnanci lásku k němým filmům. Frank začne podnikat ve filmové sféře. Otevře si vlastní filmové divadlo. Natolik se mu daří, že otevírá jedno za druhým. Ale než se proslavil, stálo ho to mnoho sil i několik krvavých šrámů. Jejich vztah je intenzivní a vášnivý. Nedokáží si představit, že by jeden žil bez druhého. A přece, bude jim jejich láska souzena? Rozkvět San Francisca přibrzdí v roce 1906 silné a ničivé zemětřesení s třídenním požárem. 80% města lehne popelem, avšak brzy povstane ještě do většího lesku. Zemětřesení nezasáhne jen město a tisíce životů, ale také postihne vztah mezi Frankem a Harriet. Po rodinné tragédii se Frank rozhodne opustit město a začít nový život jinde. Harriet ztráta strašně bolí, ale musí se postavit na vlastní nohy a myslet nejen na její budoucnost.

Příběh nevypráví jen o houževnaté lásce Harriet a Franka. Ale také o zrodu němého filmu, kdy promítání trvá jen pár minut. Dále nám autorka popisuje, jak to chodí v obchodní politice a v životě, kdy má někdo moc a peníze. Jak se i v té nejlepší rodině najdou blízcí, co klidně bodnou kudlu do zad.

Závěr knihy autorka uzavírá příslibem, že se ocitneme s Frankem v Hollywoodu. Vybuduje si zde Frank novou síť kinematografie? A jestlipak se propletou jeho cesty s Harrietinými? Snad vyjde co nejdříve.

Autorka recenze: Simona Krchová

Kate O´Hara