Recenze souboru povídek Letní záhady

Recenze Barbora Cirklová | 3. srpna 2022

Agatha Christie je královna detektivek. Číst její knihy je pro mě vždy velikým potěšením a její úžasné postavy i propracovaný příběh jsou přesně to, co hledám, když mám chuť si přečíst kvalitní detektivku. Proto jsem si s velikou radostí přečetla novinku od nakladatelství Euromedia – Letní záhady, napětí pod žhavým sluncem.

O čem kniha je

Ve dvanácti úžasných povídkách, především detektivního charakteru, najdete různé příběhy s různými postavami. Mihne se tu geniální detektiv Hercule Poirot (můj belgický oblíbenec), paní Marplová nebo Parker Pyne v rolích těch, co odkrývají tajemství. Každá povídka je perla, všechno se dokonale čte a napětí roste s každou řádkou. Jeden z příběhů vypráví malířka, která odhaluje záhadu krvavých skvrn na chodníku, další příběh hovoří o ztraceném rádžově smaragdu, jiný nás seznámí s Jane, která hledá práci a narazí zvláštní inzerát… U každé povídky budete sedět jako přikovaní a hledat spolu s detektivy nebo i náhodnými účastníky stopy. Budete přemýšlet nad zmíněnými detaily a hledat řešení. A že to není nic snadného zjistíte na konci každé povídky, kdy geniálně vystavěný příběh přinese stejně geniální odhalení.

Můj názor

Z knížky Letní záhady jsem byla nadšená a jdu se podívat, co jsem od Agathy Christie ještě nečetla, protože mě to vyloženě navnadilo. Knížka se čte výborně a měla jsem problém ji odložit. Je to perfektní letní čtení, zvláště pokud máte rádi záhady a pátrání. Navrhuji, abyste si tuhle skvělou knížku přibalili k rybníku, moři, na chalupu, do hor nebo kamkoli se chystáte na dovolenou a užili si s ní příjemný relax.

Barbora Cirklová

Agatha Christie