Svérázný boháč v akci!

Recenze Alexandra Snitilá | 26. července 2022

Stránky se dají do pohybu, hned jak poznáte odvážného a osobitého Wina. A tady ho máme. Upoutávka tvrdí, že je Win lepší než FBI, ptáte se proč? Má více prostředků a k záhadě ho pojí rodinné pouto, takže je to osobní a o to více je odhodlaný.

Kniha mě upoutala svým názvem, při jméně Win se mi vybavil vítěz, od slova win z angličtiny. Tak jak to s tím Winem doopravdy je?

Tak by se dal popsat hlavní hrdina Win- sebevědomý, cynický, možná až trochu arogantní chlápek. Buď Vás dostane už na začátku, nebo si budete říkat, co je to za egoistu. Jo, potkat ho osobně, tak si říkám, že to je namyšlený trouba, ale v tomto příběhu jsem si jeho postavu velmi oblíbila. Líbí se mi, že si z ničeho nedělá těžkou hlavu, a jedná, a to všemi různými způsoby. Chce chránit svou rodinu, svým způsobem je to dobrák. Pěkně bohatý a vlivný dobrák.

Jak už jsem psala, je to člověk, který jde rovnou do akce. Pouští se do pátrání a snaží se zjistit, proč se našel jeden ze dvou odcizených obrazů, které patřily jeho rodině, v bytě zavražděného osamělého staříka. A nejen obraz, ale i kufr s jeho iniciály. A kdo byl vlastně ten starý podivín? Ukradl ty obrazy? Ale pokud ano, kde je ten druhý obraz? A ke kufru s jeho iniciály se dostal jak? Win ho dal své sestřenici Patricii a od hrůzné události, kdy byl otec Patricie zavražděn a  Patricie unesena spolu i s kufrem, se o kufru nic nevědělo. A teď byl spolu s ukradeným obrazem v bytě staříka, který se vyhýbal lidem a byl zavražděn ve svém vlastním bytě. Tohle nemůže být náhoda a Win si je toho dobře vědom, a je jen otázkou času, kdy se nad tím zarazí FBI.

Kniha pěkně plyne a já si hlavního hrdinu oblíbila mezi prvními řádky. Jelikož je psán příběh jeho pohledem, hned jsem se s jeho záměry ztotožnila. Jakmile se dal Win do činění, děj svižně ubíhal a já nedočkavě četla dál a dál, abych se dozvěděla více.

Velmi detailně vyobrazena povaha hlavní postavy. Líbí se mi propojení dřívějších událostí a přítomnosti, odkrývání dávno zaostřených rodinných vazeb a zlomových událostí, ale to nebudu předvídat, abyste se knihou pročetli sami a užili si napínavé čtení.

Autora jsem doteď neznala, ale jeho styl psaní mi velmi vyhovuje a proto si na seznam připisuji i jeho další dílo Chlapec z lesů.

Tak Vám přeji příjemné čtení, věřím, že si příběh užijete stejně jako já!

Alexandra Snítilá