Uhodnete, kdo byl vrah?

Recenze Markéta Pospíšilová | 21. června 2022

Fanoušci Shari Lapeny ji považují za královnu psychothrillerů či novou Agathu Christie. Její knihy mají napětí a rychlý spád. Dokáže vás nadchnout i její novou, v pořadí již šestou knihou?

Bohatí manželé Sheila a Fred mají tři dospělé děti - Catherine, Dan a Jenna. Catherine je doktorka a miluje luxus. Doufá, že nádherný dům, ve kterém vyrůstala bude jednou její. Dan, pracoval v otcově firmě a čekal, že po odchodu otce do důchodu společnost připadne jemu. Bohužel otec firmu raději prodal, než aby ji Dan dovedl ke krachu. Nyní je Dan bez práce a v dluzích. A nakonec nejmladší Jenna, moderní umělkyně, která vytváří sochy, jež se zdají Sheile i Fredovi hodně obscénní. Jenna se prodejem soch nedokáže uživit a tak je neustále závislá na finanční pomoci svých rodičů.

Právě jsou Velikonoce a tak jako každý rok se všichni, včetně svých partnerů, sejdou na večeři u rodičů. Večer neprobíhá vůbec klidně, padají ostrá slova, výčitky a obvinění. Jeden po druhém naštvaně odchází.

V úterý najde hospodyně Freda i Sheilu zavražděnou dost brutálním způsobem, aby to byla jen obyčejná loupež. Kola pochybností se začínají roztáčet. Mohlo to udělat některé z jejich dětí? Přece jen nyní zdědí spoustu peněz. Nebo to byl někdo z jejich partnerů? Měl k tomu důvod? A co hospodyně? Všechny děti vychovala. Byla jejich chůvou několik let a strávila s nimi více času než Sheila. Třeba jim chtěla finančně pomoci nebo se nemohla dívat jak je k nim otec krutý. Nebo to snad mohl být úplně někdo jiný? A stály za vraždou opravdu peníze?

Shari nás geniálním způsobem dokáže vést za nos. To co si myslíte v jedné kapitole, v druhé není pravda a ve třetí o tom znovu začínáte přemýšlet. Postupně v knize obviníte z vraždy nejen všechny děti, ale kompletně všechny postavy. A i poté, co se dozvíte, kdo byl vrah, tak Shari svou úžasnou jízdu nekončí…Epilog má prostě ten bravurní “wow efekt” na konci, díky kterému nám kniha zůstává v hlavě ještě hodně dlouho po přečtení.

Tleskám každé knize od Shari Lapeny. Není divu, že prodala celosvětově téměř 7 milionů výtisků. Shari prostě umí. Navíc je to milá, skromná a vtipná dáma. Jsem ráda, že jsem se s ní mohla setkat na veletrhu Svět knihy a už teď se těším na její další knižní přírůstek. Jsem si jistá, že vraha zase neodhadnu až do poslední stránky.

Autorka recenze Markéta Pospíšilová @cteni_me_bavi