Ať žijí duchové!

Recenze Petra Pilátová | 10. února 2022

Kluci ze hřbitova jsou v zahraničí senzací. Tato kniha se objevila téměř v každém seznamu nejlepších knih. Vysoké hodnocení na Goodreads jen potvrzuje, jak rozsáhlou fanouškovskou základnu příběh má.

Nadpřirozeno a LGBTQ+. Myslíte si, že tato kombinace nemůže fungovat? Kluci ze hřbitova Vás přesvědčí, že ano.

Yadriel je brujo, ale jeho okolí ho nebere vážně, jak by chtěl. Všem se snaží dokázat, že ženská magie a léčení nejsou jeho přednosti a jako trans chlapec dokáže ovládat mužskou magii, která je nezbytná pro vyvolávání či zahnání duchů. Jenže provádět tyto rituály na vlastní pěst se může nemile zvrtnout. Yadriel sice ducha vyvolal, ale jiného než chtěl a navíc se mu nepodaří ho poslat zpět. Duch Julian dokáže být pěkná osina, ale také má své kouzlo. Yadriel si tuto skutečnost uvědomuje a rozhodne se, že zjistí, co se vlastně Julianovi stalo.

Nadpřirozeno a LGBTQ+. Myslíte si, že tato kombinace nemůže fungovat? Kluci ze hřbitova Vás přesvědčí, že ano. Příběh má naprosto úžasnou a jedinečnou atmosféru. Mexická kultura, svátek Dia de Muertos na Vás bude dýchat z každé stránky. Líbil se mi popis různých zvyků a bližší pohled na to, jak mexická kultura nahlíží na smrt a duchy. Na začátku narazíte na pár španělských slovíček, kterým možná nebudete rozumět, ale nenechte se tím odradit.

Příběh pracuje i s vážnými tématy, jako je uznání společnosti, tradice, missgendering či transfobie. Autor skvěle čtenáři přibližuje strasti trans chlapce a reakce jeho blízkého okolí a vše podává nenásilnou a velice srozumitelnou formou.

Postavy v knize byly milé a zajimavě vykreslené. Yadrielovi vždy pomáhá jeho sestřenka Maritza, veganka, která nechce kouzlit, jelikož k tomu potřebuje zvířecí krev. Její postava si mě hodně získala a ráda bych si o ní přečetla nějaký další příběh. Julian si Vás získá, i když je duch. Jeho chování je mnohdy na hraně, ale stejně Vás baví. Tahle trojice postav do příběhu krásně sedí a dokáže si čtenáře získat i rozesmát.

Kluci ze hřbitova jsou neobvyklý příběh, který si umí čtenáře získat. Zaručuji, že nic podobného jste asi nikdy nečetli. Vtipný a zajímavý příběh s jemnou romantickou linkou, který Vám zároveň i ledacos předá a hrdinové působí zcela obyčejně, i když dokáží používat magii, řeší problémy jako my, obyčejní smrtelníci. Doporučuji ke knize přistupovat s otevřenou myslí a jen se nechat unášet stránkami tohoto duhového příběhu.

Petra Pilátová (@knihomolskydenik)

Aiden Thomas