Hra, která má potenciál všechny zničit.

Recenze Petra Kamlachová | 29. října 2021

Strhující příběh plný lží, tajemství a intrik, kde každý něco skrývá a kdekdo ví víc, než je ochoten prozradit. A každý musí chtě nechtě hrát tuto nebezpečnou hru.

A právě o tom Hra na vraždu je.

V této konkrétní knize se nejedná jen o známou večírkovou kratochvíli, společenskou hru, při níž se jeden z hostů během večera stane obětí fiktivního zločinu, který mají ostatní na starosti vyřešit. Ne, zde se jedná o zločin skutečný. Nenechte se však zmást, podobnost se slavným Poirotovým případem lze spatřovat čistě jen v názvu příběhu a tématu „hry“.

A o čem že to celé tedy je?

Před rokem došlo v cornwallském sídle Polskirrin k tragédii, když se den před bratrovou svatbou utopila životem zkoušená Alex. Policie její smrt označí za sebevraždu, ale její bratr tomu odmítá uvěřit. Alex se mu totiž před svou smrtí svěřila, že se domnívá, že za hrůzný zážitek, jenž ji před lety poznamenal, může některý z jeho přátel. Lucas se tedy rozhodne odhalit pravdu a na výročí sestřiny smrti sezve do svého domu své staré přátele a jejich partnerky a výhružkami je přinutí hrát s ním hru na vraždu, aby se ukázalo, kdo kde v osudnou noc byl a kdo z hostů mohl mít motiv Alex zavraždit. Je totiž skálopevně přesvědčený, že sestřina smrt nebyla nehoda.

Kniha je rozdělena do dvou částí, přičemž první se věnuje setkání přátel před plánovanou svatbou, představuje nám všechny klíčové postavy a rozehrává jejich vzájemné vztahy. Tato část představuje výrazný kontrast oproti části druhé, odehrávající se přesně rok po Alexině smrti. Ta mnohé ze zúčastněných přirozeně poznamenala. Nikdo však netušil, v co se neblahé výročí zvrtne. Opravdu je jeden z nich vrah?

Atmosféra knihy je místy opravdu hutná, často mě nutila k zamyšlení, co bych na místě hrdinky Jemmy Hudsonové, manželky jednoho z podezřelých, dělala. Ve chvíli, kdy se ukáže, že všichni kolem něco skrývají, a někteří dokonce nepokrytě lžou, a že před vámi něco tají i milovaný člověk, co uděláte? Komu lze ještě věřit? Z knihy na vás dýchá téměř až paranoia, jež vás nutí uvažovat, kolik toho nevíte o svých blízkých.

Přesto ale nejde o žádné těžké čtení, naopak, kapitoly jsou většinou krátké a nabité událostmi, takže rychle otáčíte jednu stránku za druhou, až se najednou ocitnete na samém závěru, který vás možná překvapí.

Britská bestsellerová autorka Rachel Abbottová dokázala celý příběh podat velice čtivě a udržet čtenářovu pozornost až do poslední chvíle. Mistrně nabízí v průběhu děje různá vodítka a stopy, podle nichž lze usoudit, kdo má co na svědomí. Ale co když jsou některé z těch stop falešné? Dokážete je rozpoznat?

Hra na vraždu je první knihou, kterou jsem od této autorky četla, ale určitě nebude poslední. Její styl mi velmi sedl a už teď se těším na další titul z jejího pera. A kdyby se v něm navíc objevili oba sympatičtí vyšetřovatelé, vůbec bych se nezlobila, jelikož by mě pokračování jejich příběhu opravdu zajímalo. Krásné prostředí Cornwallu, kam příběh zasadila a které ráda využívala i slavná Rosamunde Pilcher, je už jen příjemnou třešničkou na dortu.

Rachel Abbottová
259 Kč