I slušní lidé dokážou Váš život proměnit v noční můru

Recenze Petra Pilátová | 18. října 2021

J. P. Delaney své čtenáře umí překvapit. Kromě napínavého thrilleru do svých knih vždy zakomponuje nějaký neobvyklý prvek. Do knihkupectví nyní dorazila již čtvrtá autorova kniha, Slušní lidé, která čtenáři poodkrývá téma záměny dětí.

Pete a Maddie žijí poklidný život se svým dvouletým synem Theem. Pete je spisovatel na volné noze a momentálně většinu svého času věnuje péči o Thea. Jednoho dne u dveří Petea překvapí návštěva, která tvrdí, že Theo není jejich biologický syn a že došlo k záměně dětí v nemocnici, celé situaci dodává na věrohodnosti to, že mají tuto skutečnost podloženou testem DNA.  Jenže je něco takového opravdu možné? A co bude dál? Budou chtít biologičtí rodiče Thea zpět? Kdo je tedy pravým synem Petea a Maddie?

Autor čtenáři nedává moc času se rozkoukat a už ho přímo hodí do akce. Což je naprosto skvělé. Kromě pátrání, jak mohlo k takové záměně dětí dojít, poznáváme jak se Pete a Maddie seznámili, jak se jejich vztah vyvíjel a i to, že po porodu nebylo vše zalité sluncem. Každý pár má svá tajemství a Vy je budete postupně odhalovat. Kapitoly se střídají z pohledu Petea a Maddie a jsou proloženy nejrůznějšími přepisy výslechů, zprávami či e-maily, které vnáší zase trošku jiné světlo do příběhu.

Slušní lidé jsou typ thrilleru, který Vás k sobě připoutá, a nebudete mít klid, dokud jej nedočtete. Což u mě potvrzuje fakt, že jsem knihu přečetla za necelý den. Krátké kapitoly, které končí tak napínavě, že prostě musíte číst dál. Zároveň má celý příběh dost svižné tempo, nečekejte nějaká nudná místa či zbytečnou překombinované scény. Zde se neustále něco děje a Vy si budete přestávat být jistí, kde že je vlastně pravda. Slušní lidé jsou přesně ten příběh, který Vás donutí se zamyslet, jak byste se v takové situaci zachovali Vy. Z počátku se může zdát, že zápletka je příliš jednoduchá, ale věřte, že čím déle budete číst, tím víc budete překvapeni. A autor Vás nenechá vydechnout do poslední stránky.

J. P. Delaney nasadil vysokou laťku už svými předchozími knihami, které si čtenáři velice oblíbili. Ale knihu Slušní lidé zatím považuji za jeho nejvíce zdařilý a propracovaný počin, a pokud máte thrillery rádi, kniha by Vás neměla minout.

Petra Pilátová (@knihomolskydenik)

J. P. Delaney