Další pecka z pera Jennifer Nivenové!

Recenze Linda Petříková | 7. září 2021

Pokud rádi čtete young adult literaturu, jsem si jistá, že už jste někdy slyšeli jméno Jennifer Niven. Pokud ano, pravděpodobně znáte její dvě předchozí knížky - Tíha vesmíru a Všechny malé zázraky. Ačkoliv tyto dva příběhy určitě stojí za zmínění, dneska se budeme věnovat naprosto horké novince, při které budete Bez dechu. To vám slibuju!

Všem milovníkům nakladatelství Yoli, mezi které patřím i já, bylo nadmíru jasné, že je tahle novinka nemůže minout. Pro mnohé to byla jedna z nejočekávanějších titulů letošního roku a není se vůbec čemu divit - Jennifer vážně umí! Na její nový příběh jsme si sice pár let museli počkat, ale rozhodně se to vyplatilo. Jelikož se jedná o bestsellerovou autorku, byla jsem opravdu zvědavá, jaké recenze tato novinka sklidí. Čekala jsem spoustu pozitivních reakcí a přesto mě to konečné množství překvapilo.

Bez dechu je romantický YA příběh, který zaujal (nejen) mnoho dospělých. Příběh je sice romantický, ale řekla bych, že vám předá i něco víc, obzvlášť pokud patříte do cílové skupiny. Hlavní hrdinku  Claudine si zamilujete a čtení si užijete. Pokud se ještě chystáte na dovolenou, tohle je ta správná volba!

Claudine má poslední volné léto před nástupem na vysokou školu velké plány, které nakonec dopadnou úplně jinak. Její otec jim oznámí, že od nich odchází a Claudine se se svojí matkou odstěhuje na odlehlý ostrov, kde není ani signál. Tím padají její veškeré představy o letním románku s Wyattem Jonesem, do kterého je dlouho zamilovaná. Jednoho dne se jí do života připlete jiný chlapec a ačkoliv oba ví, že se navzájem přitahují… co se stane na konci léta…?

Řekla bych, že jsem cílová skupina a musím přiznat, že čtení pro mě byla opravdu síla. Každý teenager by si tento příběh měl přečíst a jsem si jistá, že si něco odnese a něco si uvědomí. Dle recenzí soudím, že nejen pro mě je tohle nejlepší knížka od autorky, ačkoliv je úplně jiná, takže bych je až tolik nesrovnávala.  Při čtení narazíte na spoustu krásných citátů, na které jen tak nezapomenete a je dost pravděpodobné, že vám na konci bude hodně smutno. Konec mě naprosto odrovnal a knížku vám mohu s klidným svědomím doporučit.

Nevím, jak to máte vy, ale pro mě je poděkování autorky taková ta část, kde děkuje mnoha lidem, které ani neznám a je to spíše pro ně, než pro nás čtenáře. V této knížce poděkování ale rozhodně nepřeskakujte, věřte mi, nebudete litovat.

Doufám, že pokud tento článek čte nějaký rychlík a knížku už četl, tak se mu líbila a pokud ještě ne, tak že ho alespoň zaujala a dá jí šanci, i když třeba ani nezná samotnou autorku. Na závěr musím podotknout, že se nakladatelství Yoli opravdu moc povedla obálka!

Tak snad budete u čtení stejně Bez dechu tak, jako jsem byla já!

Linda Petříková

Jennifer Nivenová