Skandální Bridgertonovi jsou zpět!

Recenze Petra Pilátová | 28. srpna 2021

Série o rodině Bridgertonových si podmanila nejednoho čtenáře. Naštěstí jsou Bridgertonovi velmi rozvětvená rodina a my se díky tomu můžeme těšit stále novým příběhům. A tentokrát se jedná o opravdu pikantní příběh.

Georgiana Bridgertonová byla vždy ctnostná dívka s dobrou pověstí. Jenže se stalo něco skandálního, co její pověst naprosto zničilo. Georgiana byla unesena! Protože strávila nějaký čas bez svojí gardedámy a ve společnosti cizího muže, nesou se okolím různé zvěsti a téměř nikdo nevěří, že si zachovala svou počestnost. Situace je o to komplikovanější, jelikož si Georgiana nechce svého únosce vzít, ale zároveň také nechce zůstat neprovdaná. Hrabě Rokesby  se rozhodne celou situaci vyřešit, nařídí svému synovi Nicolasovi, aby si Gerogianu vzal. Nicolas není zrovna nadšen, ale otce poslechne. Může však z domluveného manželství vzniknout opravdová láska?

Pokud jste už od Julie Quinn četli nějakou knihu a líbila se Vám, ani Skandál na spadnutí nebude zklamáním. Celý příběh je čtivý, svižný, protkaný romantikou a nechybí ani humorné pasáže, jako například scéna s kocourem. Nicolas a Georgiana se k sobě postupně snaží najít cestu, poznávají se a mnohdy se dostávají do trapných situací. Postavy jsou sympatické, avšak se o nich nedozvídáme příliš mnoho. I tak si k nim čtenář dokáže vytvořit vztah.

Skandál na spadnutí je odpočinková historická romance, která Vás dokáže pohltit. I když je už od začátku jasné, jak to celé dopadne, budete sledovat seznamování Nicolase a Georgiany s radostí a napětím, co vše se jim přihodí. Autorka na Vás dokáže skvěle přenést atmosféru tehdejší doby, takže budete mít skoro pocit, že se těchto námluv účastníte přímo Vy.

Určitě Vás zajímá, jestli je nutné mít přečtené předchozí díly nebo vidět seriál Bridgertonovi. Nutné se rozhodně není a Skandál na spadnutí bude dost dobře fungovat, i jestliže jste z této série nic nečetli. Pokud se však v rodině Bridgertonových trošku orientujete, bude to pro Vás výhoda a budete lépe vnímat vedlejší postavy a hlubší souvislosti, které jsou v příběhu nastíněny.

I když Julia Quinn píše knihy, které Vás koncem úplně nepřekvapí, jsou její knihy po právu knižním fenoménem. Jestli hledáte odpočinkové, romantické čtení, je Skandál na spadnutí to pravé. A věřte, že se budete chtít pustit i do dalších knih, jedná se totiž o návykové čtení, což Vám mohu potvrdit i já, čtenář, který primárně romantiku v příbězích nevyhledává, a stejně jsem si tuhle sérii naprosto zamilovala.

Petra Pilátová (@knihomolskydenik)