Já jsem ty a ty jsi já

Recenze Kristina Heklová | 14. dubna 2021

Osud. Někdy je k nám milostivý a máme vše, po čem toužíme. Někdy se ale v jednom okamžiku vše zhroutí a my nemáme zdání, kde a proč jsme se to ocitli. Vždy se ale můžeme snažit bojovat.

Julie Clarková je americká spisovatelka, která u nás debutuje s thrillerem Poslední let, jenž se v zahraničí pyšní neskutečnou chválou. Námět knihy je nepochybně zajímavý.

Claire má v životě vše, co každá žena chce. Je krásná, inteligentní a provdaná za může, kterého jí závidí půlka New Yorku. Její manžel je totiž synem významné političky a pochází z jedné z nejprestižnější rodin. Má peníze, postavení, šarm i intelekt. Zdá se, že je pro Claire pohádkovým princem. Bohužel její pohádka se ale změní v noční můru, protože s postupem času se její muž začne měnit v surového a agresivního manipulátora, který Claire ponižuje a bije. Bohužel v situaci, ve které se nachází, není rozvod možný, protože k jejich postavení se to nehodí. A navíc, co by na to řekla média? Proto se naše hlavní hrdinka rozhodne, že musí uprchnout. Potají a tak, aby ji její muž a nikdo známý už nikdy nevypátral.

Claire má dokonalý a propracovaný plán, ale bohužel se něco zvrtne a ona se ocitne na letišti v situaci, ve které opravdu neplánovala být. A v té chvíli potkává Evu.

Eva vedla úplně jiný život než Claire. Ano, i ona měla sny, ale ty se jí záhy rozpadly ve chvíli, kdy se zapletla do obchodu s drogami. V první chvíli to pro ni byla skvělá možnost, jak vyřešit své finanční problémy a zůstat na univerzitě, kde byla ve svém oboru jednou z nejlepších. Její přivýdělek se ale zvrtl a Evě nezbývalo nic jiného než uprchnout, pokud teda nechtěla skončit mrtvá. A právě proto na letišti osloví Claire.

Obě ženy byly v komplikované situaci a poté, co si chvíli povídaly, domluvily se, že si vymění své letenky a díky tomu dokážou uniknout své minulosti a začít nový život. Eva tedy nasedne do Claiřina letadla do Portorika a Claire zase do Evina letadla do Oaklandu. Bohužel letadlo do Portorika se ale zřítí a celý svět si tak myslí, že Claire je mrtvá. Ta se ovšem ocitá v neznámém městě, bez peněz a bez jakékoli pomoci. Rozhodne se tedy, že přijme novou identitu a stane se Evou. V té chvíli ale netuší, že to pro ni nemusí být zrovna bezpečná volba, protože Eva měla ve skříni opravdu hodně kostlivců, o kterých Claire nemá nejmenší tušení.

Musím říct, že autorka si opravdu dala záležet, abyste se dokázali vcítit do tíživých životních situací obou hrdinek a chtěli je pochopit. Během celého příběhu se nám rozkrývá Evin osud a to, proč se dostala do takové situace, v jaké byla, což mě neskutečně bavilo a nutilo mě to přemýšlet nad tím, jak bych v takových situacích reagovala já.

Julia Clarková nám představila thriller se zajímavým a originálním námětem, který byl i dobře zpracovaný. Celý příběh je napínavý a ve chvíli kdy si myslíte, že už vše víte a vše vám jasné, něco se stane a vy jste opět na pochybách.

Poslední let tedy určitě nesmíte minout, pokud jste fanoušky psychologických thrillerů a hledáte něco, co tady ještě nebylo.

Julie Clark